الجمعة، 25 يونيو 2010

اول الذكريات


بسم الله الرحمن الرحيم

اعزائى المارين على صفحتى

اهلا ومرحبا بكم.....اتمنى لكم زياره ممتعه و خفيفه

دائما ما نجلس مع انفسنا نتذكر اشياء لم ننساها انها احداث انطبعت بذاكرتنا

بعضها مضحكه وبعضها مؤلمه بعضها نحاول ان نتذكرها دائما وبعضها نحاول ان ننساها

ولذلك قررت ان نفتح سويا معا ملف الذكريات حتى نعلم انفسنا واولادنا كيف يمكنهم جعل ملف الذكريات

باقه من الورود العطره.........تنشر عطرها على طول الايام والسنين

والان نبدا معا نتذكر اول ما اختزنته الذاكره...................................

9,15,20,24,27,28,30,

اه يا لها من سنوات عديده بها كثير من الذكريات ولكنى اول ما اتذكره

هو وانا فى عمر 5 سنوات سافرت مع والدى الى مدينه بور سعيد

وكانت مزينه بزينات جميله جدا نمت مع والدى فى فندق اشبه بفيلا واكلت ساندوتش فول حار جدا

انا فى انتظار اول الذكريات لديكم

هناك 18 تعليقًا:

  1. السلام عليكم
    جزاكِ الله خيرا على هذه التدوينه التى تعيد بنا الذكريات الجميله لتخفف عنا الام الواقع
    بارك الله فيكِ ورزقكى كل ما تتمنيه
    زكرياتى كتييييير وانا صغيره
    بس اكتر ذكرى بفتكرها ؟؟
    مع اختى الكبرى كنتى صغيره وكانت تعلمنى السباحه فى البحر بطريقتها الخاصه
    ههههههههههههههه
    الحمدلله انى لسه عيشه
    مااجمل ايام الطفوله
    دمتى فى رعايه الله

    ردحذف
  2. حبيبتى
    ياريت تشيلى تدقيق الكلمات
    جزاكِ الله خيرا
    وفقكِ الله

    ردحذف
  3. وعلكم السلام ورحمه اله وبركاته
    جزاكى الله خيرااقدر لكى شعورك عند محاوله تذكر اول الذكريات واعتقد انك ضحكتى كثير لان مواقف اخرى مرت ببالك

    ردحذف
  4. السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
    بارك الله فيكِ ^^ اتمنى لكِ التوفيق فكرة اكثر من رائعة انا اعشق الذكريات و احتفظ بالعديد من الاشياء القديمة و لكل منها حكاية ^^ مودتي

    ردحذف
  5. وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
    شكرا لك الاء على زيارتك الكريمه
    وددت لو تذكرى لنا اول ما احتفظت به ذاكرتك

    ردحذف
  6. السلام عليكم

    فكرة رائعة جداً وقد نالت اعجابي بشكل كبير بوركت غاليتي ^_^
    لحظات الطفولة تركت في كياني أجمل البصمات التي لن أنساها.. ولكن سأتحدث عن ذكرى جميلة حين كنت في ال 11 من عمري حين خرجنا برحلة مدرسية مع طلاب الصف وكنّا قد اتفقنا مع المعلمة بأن يكون غذاءنا جماعي بين أحضان الطبيعة وبالطبع فقد كان يوماً مميزاً حيث ساد جو المحبة وكان أشبه بجو عائلي سوف أذكره دائماً وأبداً

    تحياتي لك غاليتي ^_^

    تحياتي

    ردحذف
  7. السلام عليكم

    ازيك يا حبيبتى ومبروك المدونه الجديده

    حلو اوى موضوع الذكريات انا اول ذكرياتى هيا انى

    فاكرة كويس اوى ان كل امى ما تعمل اكل اقعد جنبها فى المطبخ

    وافضل اعيط وازن ازن لقمه رز طب شويه شعريه
    طب شويه قلقاس

    طب حته لحممممممممممممممممه وصوتى يعلى اوى عند اللحمه ههههههههههههههههههههههههههههه

    ماما بتقولى كنتى بتفضلى زن متواصل وتاخدى وترجعى عايزة تانى واعد كل اصناف الاكل ولما اوصل للحمه صوتى يعلى اووووووووووووى هههههههههههههههههههههه

    فكرتينى بحاجات بجد بتسعدنى لما افتكرها
    ربنا يسعد ايامك

    تقبلى تحياتى

    ردحذف
  8. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    مباركة مدونتك ام عمر .

    فكرة رائعة وعن أولى الذكريات أتذكر وأنا أنتظر ماما مع أستاذ حمدى بعد انتهاء يومى فى الحضانة نجلس بالبلكون نتأمل الشارع والأشجار .

    خالص تحياتى .

    ردحذف
  9. كتابات انسانه اشكرك على مرورك
    دمت فى رعايه الله وامنه

    ردحذف
  10. رانيا
    انت عسوله خالص وانا سعيده بيك
    بس عندى سؤال ؟؟؟؟
    انت كنت بتاكلى القلقاس بالارز ولا بالعيش
    هههههههههه
    دمت فى رعايه الله

    ردحذف
  11. هنوده
    سعيده بيك جدا
    واتمنى لك الخير دائما

    ردحذف
  12. ام انس
    دمت واسرتك فى حفظ الله وامنه
    وانا من رائى ما دمت اتعلمتى العوم
    ادى انس لخاااااااااااالتو تعلمه

    ردحذف
  13. hgالسلام عليكم
    ماانا بقولك الحمد لله انى لسه عيشه
    ههههههههههه
    ماهى علمته فعلا السنه الى فاتت ونزلته المياه فى متروح انتى مش فكره ولا ايه
    ما انتى خلتووووووووووووووو
    هههههههههه

    ردحذف
  14. السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
    فكرة جميلة ... مبروك المدونة
    إن شاء الله ينفع الله بها
    تحياتى

    ردحذف
  15. وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
    اشكرك د/ على على مرورك الكريم
    وودت اذ تعيد ذاكرتك وتتذكر
    اول ما احتفظت به ذاكرتك
    دمت فى رعايه الله

    ردحذف
  16. السلام عليكم
    ننتظر منك كل جديد
    وفقكِ الله
    اللهم بلغنا رمضان

    ردحذف
  17. جزاكى اله خيرا ام انس
    كل عام وانتى بخير

    ردحذف
  18. هههههههههههه
    يا رجعتينى لماضى
    انا و انا صغيرة مش فكرة كام
    سنة رحت مع بابا رحلة لمصر
    و زرت المتحف و كنت امشى جنب المدافع
    و الطائرات و طلب منى بابا انى ابعد
    علشان ما تضربش فيا قنبلة
    و من يوميها و انا بخاف امشى جنبها
    بس بصراحة كان احلى يوم قضيتة
    كنت انا و بابا و بس
    اشكرك حبيبتى على الفكرة الجميلة دى
    و اسعك اوقاتك كما اسعدتينى

    تحياتى لك

    ردحذف